Yöntem 1: Tıklatma yönteminizi doğrulayın
Gerçekten tek fiziksel tıklatma yaptığınızdan emin olun. Fare düğmesine tek bir kez basıp bıraktığınızda tek tıklatma olur.Yöntem 2: Fareyi birden fazla programda test edin
Tüm programları kapatın ve sorunu masaüstünde ve Microsoft Windows'un Denetim Masası veya Microsoft Windows Gezgini gibi diğer bileşenlerinde test edin.Sorun yalnızca belirli bir programda oluşuyorsa, bu programdaki sorunu giderin. Program özelleştirilmiş fare komutları kullanıyor olabilir. Yazılımla ilgili sorunları giderme konusunda daha fazla bilgi için Yöntem 4'e bakın.
Yöntem 3: Fareyi
Windows Vista veya Windows 7
güvenli modda test edin- Başlat'ı
- Aşağıdaki yöntemlerden birini kullanın:
- Bilgisayarda tek bir işletim sistemi yüklüyse, bilgisayar yeniden başlatılırken F8 tuşuna art arda basın. Windows logosu görüntülenmeden önce F8 tuşuna basmalısınız. Windows logosu görünürse, tekrar denemeniz gerekir.
- Bilgisayarda birden çok işletim sistemi varsa, güvenli modda başlatmak istediğiniz işletim sistemini vurgulamak üzere ok tuşlarını kullanın ve sonra da F8 tuşuna basın.
- Gelişmiş Önyükleme Seçenekleri ekranında, kullanmak istediğiniz güvenli mod seçeneğini ok tuşlarıyla vurgulayın ve ardından ENTER tuşuna basın.
- Fareyi test edin.
- Güvenli moddan çıkmak için bilgisayarı yeniden başlatın ve Normal modda başlamasına izin verin.
Microsoft Windows XP
Windows XP'yi güvenli modda başlatmak için şu adımları izleyin:- Başlat'ı tıklatın, Kapat'ı tıklatın ve açılan listeden Kapat'ı tıklatın.
- Windows'u Kapat iletişim kutusunda, Yeniden Başlat'ı ve sonra Tamam'ı tıklatın.
- Aşağıdaki iletiyi aldığınızda F8 tuşuna basın:
- Ok tuşlarını kullanarak uygun güvenli mod seçeneğini seçin ve ENTER tuşuna basın.
- İkili önyükleme veya çoklu önyükleme sisteminiz varsa, erişmek istediğiniz kurulumu ok tuşlarıyla seçin ve ENTER tuşuna basın.
- Fareyi test edin.
- Güvenli moddan çıkmak için bilgisayarı yeniden başlatın ve Normal modda başlamasına izin verin.
Güvenli modda sorun ortaya çıkarsa, Yöntem 5'e geçin.
Güvenli modda sorun oluşmazsa, büyük olasılıkla bir yazılım anormalliği vardır. Yöntem 4'ye geçin.
Yöntem 4: Yazılımınızdaki sorunu giderme
IntelliPoint yazılımının güncel sürümünü yükleyin
Bunu yapmak için aşağıdaki Web sitesini ziyaret edin:Microsoft Windows'da fare özellikleri ayarlarınızı denetleyin
Çift Tıklatma veya ClickSaver özeliğinin etkin olmadığından emin olun. Bunu yapmak için şu adımları uygulayın:- Fare iletişim kutusunu açın. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanın:
- Windows Vista veya Windows 7'de, Başlat
- Windows XP'de, Başlat'ı tıklatın, Çalıştır'ı tıklatın, main.cpl yazın ve Tamam'ı tıklatın.
- Windows Vista veya Windows 7'de, Başlat
- IntelliPoint yazılımında düğme atamalarını doğrulayın. Düğmeler sekmesinde, Düğme Ataması altında, Sol düğme ayarının Çift tıklatma değil, Tıklatma (varsayılan) olduğundan emin olun.
Sorun yalnızca belirli programlarda oluşuyorsa, Ayarlar düğmesini tıklatın, etkilenen programı seçin ve Sol düğmenin bu program için Tıklatma (varsayılan) olarak ayarlandığından emin olun. - Tamam'a tıklayın.
Masaüstü yapılandırmalarınızı denetleyin
İşletim sistemi farklı masaüstü yapılandırmalarını (stillerini) destekliyor olabilir ve bunlar da fare tıklatma komutlarınıza belirli işlevler atayabilir. Web stili yapılandırması halen etkinsen, tek fiziksel tıklatma çift tıklatma olarak işlem görüyor olabilir. Bu yapılandırmayı doğrulamak için, kullanmakta olduğunuz işletim sistemiyle ilgili adımları izleyin.Windows Vista veya Windows 7
- Başlat
- Görünüm ve Kişiselleştirme'de Klasör Seçenekleri'ni tıklatın.
- Genel sekmesinde Öğeyi açmak için çift tıklat'ı tıklatın.
- Bilgisayarım'ı çift tıklatın.
- Araçlar menüsünde Klasör Seçenekleri'ni tıklatın.
- Genel sekmesinde Öğeyi açmak için çift tıklat (seçmek için tek tıklat) öğesinin seçili olduğundan emin olun.
- Yaptığınız ayarları değişikliği kaydetmek için Uygula'yı tıklatın.
- Tamam'a tıklayın.
- Bilgisayarım iletişim kutusunu kapatın.
Tüm arka plan programlarını kapatın
Microsoft Windows işletim sistemlerinde, bellekteki kalıcı programları ve başlangıç ortamında yüklenen diğer yazılımları kaldırın. Bunu yapmanın en iyi yolu, bir temiz önyükleme yordamı gerçekleştirmektir. Windows sürümünüzde temiz önyükleme yapma konusunda daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleleri görüntülemek üzere aşağıdaki makale numaralarını tıklatın:
310353
Windows XP'de temiz önyükleme nasıl gerçekleştirilir
929135 Windows Vista veya Windows 7'de temiz önyükleme gerçekleştirerek sorun giderme
Fare sürücüleri kaldırıp yeniden yükleme
IntelliPoint yazılımını kaldırınWindows Vista veya Windows 7
- Başlat
- Microsoft Intellipoint'i tıklatın, Değiştir'i tıklatın ve sonra Kaldır'ı tıklatın.
Windows XP ve önceki sürümleri
- Başlat'a tıklayın, Ayarlar'ın üzerine gidin ve Denetim Masası'na tıklayın.
- Program Ekle veya Kaldır’ı çift tıklatın.
- Microsoft IntelliPoint'i çift tıklatın.
- IntelliPoint yazılımınızın sürümüne uygun yöntemi kullanın.
Sürüm 2.2 veya önceki sürümlerde
- Son'u ve ardından Kapat'ı tıklatın.
- Windows'u Yeniden Başlat'ı tıklatın.
Sürüm 3.0 veya sonraki sürümlerde
- Tüm dosyaları Sil'i ve sonra Tamam'ı tıklatın.
- Evet, bilgisayarımı şimdi yeniden başlatmak istiyorum'u tıklatın ve Son'u tıklatın.
- En son IntelliPoint yazılımını karşıdan yüklemek için aşağıdaki şu Web sitesini ziyaret edin:
- Uygun seçenekleri belirleyin ve sonra yazılımı yükleyin ve çalıştırın.
- Yükleme işleminin yönergelerini izleyin.
- Sorulursa bilgisayarı yeniden başlatın.
Fare düğmelerini varsayılan ayarlara sıfırlama
Not Aşağıdaki adımlar IntelliPoint yazılımının 3.0 ve sonraki sürümleri için geçerlidir. En son IntelliPoint yazılımını aşağıdaki Microsoft Web sitesinden indirebilirsiniz:- Başlat'a tıklayın, Ayarlar'ın üzerine gidin ve Denetim Masası'na tıklayın.
- Fare'yi çift tıklatın.
- Düğmeler sekmesinde, Varsayılanları Geri Yükle'yi tıklatın. Sorun yalnızca belirli bir programı etkiliyorsa, Ayarlar düğmesini tıklatın, söz konusu programı seçin ve Varsayılanları Geri Yükle'yi tıklatın.
NotVarsayılanları Geri Yükle kullanılamıyorsa, tüm düğme atamalarınız zaten varsayılan moda ayarlanmıştır. - Tamam'a tıklayın.
Yöntem 5: Fare donanımı denetleyin ve mümkünse fare bağlantı noktalarını değiştirmeyi deneyin
Bilgisayarı kapatın. Fare kablosunun veya alıcısının hasarlı olmadığını ve uç konektördeki pimlerin bükülmemiş olduğunu doğrulayın. Herhangi bir fare veya USB uzatma kablosu varsa çıkarın. Mümkünse, farklı, tercihen doğrudan bilgisayar üzerinde bulunan bir bağlantı noktasını deneyin. Bilgisayarınızı açın ve yeniden test edin.Yöntem 6: Fareyi başka bir bilgisayarda test edin veya bilgisayarda başka bir fareyi test edin
Farenin mi yoksa bilgisayarın mı arızalı olduğunu saptamak için şu adımları izleyin:- Söz konusu fareyi, çalıştığını bildiğiniz bir sistemde test edin. Sorun farede gibi görünüyorsa, fareyi iade etmeniz veya değiştirmeniz gerekebilir.
- Söz konusu bilgisayarda, çalıştığını bildiğiniz bir fareyi test edin. Sorun bilgisayarda gibi görünüyorsa, büyük olasılıkla yazılımla ilgilidir.
(b)
YanıtlaSil